Vážení zákazníci, o státním svátku 1. května jsou všechny naše pobočky otevřeny. Těšíme se na vaši návštěvu.

Recenze Škoda Fabia (1999-2007)

Škodovka s Fabií odhodlaně nastoupila do moderního světa na přelomu tisíciletí. Vsadila na jednoduché tvary, techniku od mateřského koncernu VW a stvořila auto, které trhalo prodejní rekordy. Díky tomu je na trhu spousta ojetých vozů Škoda Fabia v pěkném stavu. Všeobecně se jedná o spolehlivá a jednoduchá auta, která od svých majitelů sklízí jen pozitivní hodnocení.

Základní údaje Škoda Fabia

  • dobrá ergonomie
  • překvapivě prostorný interiér a kufr
  • kompaktní rozměry
  • komfortní podvozek
  • široká škála nabízených motorů
  • velký výběr mezi ojetinami
  • kvalitní zpracování
  • spolehlivost
  • fnančně nenáročný servis
  • minimálně klesající cena oproti jiným ojetinám
  • vynikající recenze
  • velký výběr v nabídce Auto ESA


První generace Škody Fabia vyjela hned ve třech karosářských verzích. Kromě nejrozšířenějšího hatchbacku je tu také praktické kombi a ne tak oblíbené provedení sedan. Tato karosářská verze se obecně netěší mezi Čechy tak velké oblibě jako na některých zahraničních trzích. Proto bývá Fabia sedan levnější než srovnatelně vybavený a starý hatchback. Pro spořivější motoristy tak může představovat tajný tip. Sedan sice nemá tak skladný a dobře přístupný zavazadelník, ale jeho objemem v základním uspořádání hatchback a dokonce i kombi zastíní.


Interiér a prostornost

Když už jsme to nakousli, pojďme dokončit srovnání zavazadlových prostorů jednotlivých verzí. Zmiňovaná Fabia sedan totiž disponuje zavazadelníkem o objemu 438 litrů, což je nejvíce z nabízených karosářských variant tohoto modelu. Kombík totiž disponuje zavazadelníkem o objemu 426 litrů, samozřejmě měřeno po roletku. Hatchback nabídne nákladový prostor o objemu 260 litrů. Samotný interiér vozu ničím nepřekvapí, ale ani neurazí. Na zadních sedadlech nenajdete tolik místa jako u předchůdce, modelu Felicia, přesto nejde ve srovnání s konkurencí o žádný propadák. Sedačky jsou pohodlné, ve výbavě Sport dokonce velice zdařilé, když ty přední nabídnou díky lepšímu tvarování velmi dobré boční vedení těla v zatáčkách. Jednoduchá palubní deska na někoho může působit poněkud stroze, jiný zase ocení její přehlednost. V provedení Junior však postrádá uzavíratelnou schránku před spolujezdcem, což rozhodně nepotěší. Na druhou stranu jde poměrně o maličkost v porovnání s dalšími nedostatky laciné výbavy Junior, která nemá například posilovač řízení, nárazníky v barvě karoserie nebo krycí plato zavazadelníku.


Motory a jízda

Mezi nejrozšířenější motory patří tříválec 1.2 HTP, který se cítí nejlépe ve městě. Proti litrovému tříválci montovanému do provedení Junior je navíc znatelně čilejší. Čtrnáctistovky jsou však ještě svižnější a uspokojí už i náročnější motoristy. Benzinový dvoulitr se objevuje jen z řídka. Skutečnou ozdobou Fabie jsou ale dieselové motory. Atmosférický 1.9 SDI o výkonu 47 kW nemá sil na rozdávání, je ale spolehlivý a úsporný. Také turbodiesely 1.9 TDI o výkonech 74 kW a 96 kW ve sportovně laděné verzi RS potěší velice nízkou spotřebou. V kombinovaném provozu totiž lze jezdit přibližně za 5 litrů na 100 km. Proti atmosférickému dieselu jsou tyto přeplňované motory navíc o poznání živější a ochotně plní řidičova přání.


Spolehlivost

U turbodieselů si při výběru vozu ohlídejte stav turba, občas se vyskytně problém s váhou vzduchu. Její výměna ale dnes už není drahá, navíc jde o jednoduchý a rychlý servisní zákrok. Tříválec 1.2 HTP někdy trápí vadné cívky, pozor také na potíže s ventily. Známý problém představují vůle v táhlech stabilizátoru, které se časem nevyhnou žádné Fabii. Vyskytují se též netěsnosti výfuku nebo jeho koroze. Karoserie je však dobře chráněna. Při testovací jízdě věnujte pozornost posilovači řízení, který patří taktéž k poruchovějším částem vozu. Zejména u Combi se objevují hučící ložiska kol nebo opotřebené tlumiče, všechny verze pak trápí častější praskání žárovek H7 v potkávacích světlometech.


Bezpečnost

Škoda Fabia první generace prošla nezávislou bariérovou zkoušekou Euro NCAP v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu si odvezla čtyři hvězdičky z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem dostala dvě hvězdy ze čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se tehdy samostatně nehodnotila.

 

 

Nabídka ojetých vozů Škoda Fabia >>