Vážení zákazníci, o státním svátku 1. května jsou všechny naše pobočky otevřeny. Těšíme se na vaši návštěvu.

Recenze Škoda Roomster (od 2006)

Pro někoho jen nafouklá Fabia, ale mnohé rodiny ho milují. Roomster vyniká především prostorností, velkými zadními okny, které usnadňují výhled dětem a komfortem, jenž dokáže nabídnout. Roomster se tak může stát levnější alternativou třeba k dvojkové Octavii. Hodnocení? Jedině kladné!

Základní údaje Škoda Roomster

  • jedinečný design
  • praktičnost
  • komfortní podvozek
  • kompaktní rozměry
  • kvalita zpracování
  • široká škála nabzených motrů
  • spolehlivost
  • finančně nenáročná údržba
  • minimálně klesající cena oproti jiným ojetinám
  • přijatelná pořizovací cena


Škoda Roomster na automobilovém trhu rozvířila emoce. Řada řidičů vozu vytýká nesourodý design, jako kdyby byla přední a zádní část z jiného auta. Jiní motoristé toto přehlížejí a oceňují především praktičnost vozu. Přesně v téhle skupině pak Roomster hledá své majitele. Jsou i z řad podnikatelů, kteří mohou sáhnout po dvoumístné užitkové verzi Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů. Pro ty, co by se chtěli ještě více lišit, je tu pak provedení Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na vozy třídy SUV. Jde však jen o vzhledovou úpravu. Rozhodně se nejedná o automobil vhodný pro nějaké dovádění mimo zpevněné komunikace. Pro vyjížďky do lehčího terénu má škodovka model Yeti.


Interiér a prostornost

Nejen příď Škody Roomster, ale i palubní deska má původ v modelu Fabia. V základní výbavě je palubní deska z lacině působícího tvrdého plastu a navíc postrádá dvířka od odkládacích schránek před spolujezdcem. Rozhodně se tedy vyplatí sáhnout po lépe vybaveném voze. Interiér Roomsteru nabízí hodně místa v podélném směru, takže pro nohy cestujících na zadních sedadlech je prostoru skutečně nad očekávání. Na šířku ale nečekejte žádné zázraky. Výhodou je, že lze zadní sedačky samostatně posouvat nebo vyjímat. V závislosti na jejich posunu se pak mění objem zavazadelníku v rozmezí 450 až 530 litrů. Dobrý přístup k přepravovaným věcem a snadnou manipulaci s nimi pak zajistí rozměrné páté dveře, jež se otevírají nahoru, takže při nakládce nemohou překážet.


Motory a jízda

Cestující za jízdy ocení nejen pohodlná sedadla, ale i příjemně naladěné odpružení, díky němuž vozidlo dobře tlumí nerovnosti. Měkčí nastavení podvozku a vyšší stavba karoserie se pak podepisují nad jejím větším náklonem v zatáčkách. Přesto nejsou jízdní vlastnosti vůbec špatné. Nabídka motorizací začíná známým benzinovým tříválcem 1.2 HTP o výkonu 51 kW. Ten se vyznačuje nadměrnými vibracemi, příznivou spotřebou při jízdě po městě, ale i jejím neúměrným nárůstem při rychlejší jízdě. Při dálničních rychlostech od 110 km/h je pak už opravdu vysoká. Navíc přibližně v osmdesátikilometrové rychlosti motor ztrácí temperament, což komplikuje předjížděcí manévry. I proto je daleko lepší volbou čtrnáctistovka o výkonu 63 kW nebo šestnáctiventilový motor 1.6 pracující s výkonem 77 kW. Později se objevila také čtyřválcová přeplňovaná dvanáctistovka disponující výkonem 63 či 77 kW. V nabídce nahradila právě zmiňovanou šestnáctistovku. Doporučit lze především silnější provedení motoru 1.2 TSI, které má měkčí běh bez zbytečných vibrací. Turbodiesely zpočátku zastupoval nekultivovaný tříválec 1.4 TDI pracující s výkonem 51 a ve svém silnějším provedení 59 kW. Kromě něj se nabízel také vynikající osvědčený motor 1.9 TDI/77 kW. Později tyto diesely nahradily nové 1.6 TDI disponující výkony 66 a 77 kW. I zde platí, že silnější motor je kultivovanější, zatímco slabší se vyznačuje určitými vibracemi.


Spolehlivost

K častým problémům Škody Roomster patří vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru, občas se objeví i vytlučené čepy přední nápravy. Pozor si dejte na funkčnost osvětlení a korozi výfukového systému. Tříválce 1.2 HTP někdy trápí vadné cívky zapalování, při vyšším kilometrovém proběhu se objevují potíže s ventily. Tříválcový turbodiesel má častěji problémy s váhou vzduchu.


Bezpečnost

Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP prodělala Škoda Roomster v roce 2006 a to hned dvakrát. Nejprve si totiž uřízla pořádný kus ostudy, když došlo kvůli porušeným kabelům po nárazu k opožděné aktivaci airbagů. Automobilka problém odstranila a při opakovaném testu už vůz dostal za ochranu posádky pět hvězdiček, tedy maximum, jehož lze dosáhnout. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla taktéž hodnocena hodně vysoko, konkrétně čtveřicí hvězd z pěti možných. Hodnocení ohleduplnosti při střetu s chodcem vozidlu vyneslo dvě hvězdičky ze čtyř možných.

 

Nabídka ojetých vozů Škoda Roomster >>