Vážení zákazníci, ve čtvrtek 1. 5. jsou všechny naše pobočky otevřené dle standardní otevírací doby. Těšíme se na Vaši návštěvu!
Elegantně působící karoserie, která až nebezpečně připomíná prémiovou Audi A6, prostorný a útulný interiér a prověřená technika koncernu VW, to je Škoda Superb. Vyniká především poskytovaným komfortem, skvělým zpracováním a dobrými jízdními vlastnostmi. Od majitelů tohoto auta, stejně jako z redakce Auto ESA, uslyšíte prakticky jen kladné recenze.
Vlajková loď domácí automobilky jako kdyby Passatu z oka vypadla. Na rozdíl od něj se ale Superb první generace vyráběl výhradně v provedení sedan. Jeho výhodou je ještě větší nabídka místa pro posádku, liší se také měkčím nastavením podvozku, který je však konstrukčně zcela shodný s Passatem. Také palubní deska má původ v německém automobilu. Na trhu s ojetými vozy se oba tyto modely těší velkému zájmu, o Škodu Superb je ale zájem v posledních letech o něco větší. Vozy s vynikajícími turbodiesely 1.9 TDI a relativně nízkým kilometrovým proběhem okolo 150 000 km se pak v autobazarech ani neohřejí.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Škoda Superb nemá čím překvapit, když vychází z Volkswagenu Passat. Jenže při srovnání prostornosti bratrance z Německa zcela zastíní, a to přitom Passat není žádný drobeček. Superb sází po všech stránkách na komfort, a tak nabízí doslova hromadu místa i pro cestující na zadních sedadlech. V interiéru některých vozů můžete narazit na ohmatanou černou barvu na ovladačích. To je typický problém koncernových vozů. Tlačítka a spínače ale lze vyměnit a navrátit tak palubní desce původní vzhled. Zavazadelník automobilu je trochu menší než u Passatu, konkrétně o zanedbatelných 13 litrů. Nabízí totiž objem 462 litrů.
Komfortu cestujících bylo podřízeno vše. Superb je tak nejen mimořádně prostorný a vybavený pohodlnými sedadly, ale i velice měkce naladěný. Jeho podvozek se doslova přenáší přes nerovnosti a kromě mírného zhoupnutí nic necítíte. Z toho plyne, že Superb není zcela ideálním nářadím pro řidiče jezdící jak Lewis Hamilton a to ani v případě, že jej pohání benzinový šestiválec 2.8 V6 o výkonu 142 kW. Ten s autem pěkně cvičí, do zatáček to chce ale vjíždět s rozumem. Jízdní vlastnosti vozu nejsou vůbec špatné, přesto se následkem měkkého nastavení odpružení výraznějšímu náklonu karoserie v zatáčkách a přenosu hmotnosti nevyhnete. Velice dobrou volbu představuje základní benzinový motor 1.8 T 20V. Přeplňovaný čtyřválce s výkonem 110 kW nemá s velkým vozem moc práce. Je znatelně úspornější než šestiválce a svižnější než atmosférický dvoulitr o výkonu 85 kW. Větší oblibě se ale těší turbodiesely. O šestiválec 2.5 TDI/114 kW a pětiválec 2.5 TDI/120 kW není mezi řidiči až tak velký zájem, ale motory 1.9 TDI jsou velice vyhledávány. Důvod je jasný: skutečně levný provoz a současně vysoká spolehlivost. Od roku 2005 montovaný dvoulitr TDI nemá na trhu s ojetými vozy na růžích ustláno. Z hlediska spolehlivosti se s devatenáctistovkami rovnat nemůže, zvýšené riziko potíží u něj představuje také přítomnost filtru pevných částic.
Turbodiesely 1.9 TDI občas potrápí vadná váha vzduchu, jejíž výměna je však snadná a nepřijde draho. Při vysokém kilometrovém proběhu se všechny motorizace vybavené turbodmychadlem mohou potýkat s nadměrným opotřebením právě tohoto dílu, osmnáctistovky někdy potrápí také špatná zapalovací cívka. Pozornost je třeba věnovat přední nápravě, která platí za choulostivější, a tak se zde častěji vyskytují vůle. Vůle se občas objevují také v řazení a prohlídce by rozhodně neměla uniknout veškerá elektrická výbava. Občas se totiž stane, že u některých vozidel nefunguje elektrické ovládání oken, nebo třeba centrální zamykání.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala Škoda Superb v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách ani ohleduplnost při střetu s chodcem se tehdy nehodnotila.