Recenze Škoda Octavia (1996-2010)

Legenda, tak se dá nazvat milovaná Octavia. Je to auto, které se vrylo do srdcí početným rodinám, kterým dokázalo nabídnout nadprůměrnou spolehlivost, dobré jízdní vlastnosti, komfort a spoustu prostoru vpředu, vzadu i v kufru. V Auto ESA můžete vybírat mezi velkou spoustou nabízených aut a těšit se z toho, že Octavia sbírá jen samá kladná hodnocení a recenze.

Základní údaje Škoda Octavia

  • nestárnoucí vzhled karoserie
  • příjemný interiér
  • objemný kufr
  • komfortní podvozek
  • široká nabídka motorů
  • kvalita zpracování
  • spolehlivost
  • zvládá nájezdy přes půl milionu kilometrů
  • finančně nenáročná údržba
  • minimálně klesající cena oproti jiným ojetinám

 



Škoda Octavia první generace je mezi českými motoristy velice oblíbeným automobilem. Právě proto zůstala ve výrobním plánu domácí automobilky i po uvedení nástupce v roce 2004. Pouze dostala přídomek Tour a nabídka motorů byla omezena. Vůz se nabízel nejprve v provedení liftback, od roku 1998 také v praktičtější verzi kombi. Kromě automobilů s pohonem předních kol vyjela také vozidla ve verzi 4x4. Nejprve kombi v roce 1999 a od roku 2001 také liftback. Pohon všech kol je zde řešen mezinápravovou spojkou Haldex, která roztočí zadní kola při prokluzu předních. Za dobrých adhezních podmínek jsou tedy poháněna pouze kola přední nápravy, čímž dochází k úspoře paliva. Od roku 1999 se Octavia nabízela také v luxusním provedení Laurin & Klement, následující rok se objevila sportovně laděná Octavia RS s přeplňovaným dvacetiventilovým motorem 1.8 T o výkonu 132 kW a pohonem předních kol. Tento rychlý liftback doplnila v roce 2003 Octavia Combi RS poháněná stejným motorem.


Interiér a prostornost

Palubní deska Škody Octavia prošla v průběhu výroby zásadní proměnou. Její původní design byl totiž od počátku kritizován jako zastaralý a tak se již po dvou letech výroby objevila v nejvyšší výbavě SLX nová palubní deska s výrazně povedenějšími tvary a zeleným podsvícením. V roce 1999 se začala montovat i do vozů v jiných výbavách. Kladem automobilu jsou dostatečně rozměrná a pohodlná sedadla. Vpředu najdete místa dostatek, ale vzadu je jen omezený prostor v oblasti kolen. Na druhou stranu nabídka místa pro zavazadla je opravdu vynikající. Liftback totiž disponuje zavazadelníkem o objemu 528 litrů a Combi dokonce 548 litrů. Provedení 4x4 mají zavazadlový prostor trochu menší, protože zástavba pohonu všech kol je prostorově náročnější a vyžádala si posun podlahy zavazadelníku o trochu výše. Proto nabídne liftback 4x4 prostor pro náklad o objemu 505 litrů a Combi 4x4 o objemu 522 litrů.


Motory a jízda

Původně byla základním motorem benzinová šestnáctistovka o výkonu 55 kW, již v roce 1997 ji ale nahradil mnohem povedenější motor 1.6/74 kW (později 75 kW). Ten platí za ideál mezi benzinovými pohonnými jednotkami. Větší 1.8 20V má nedostatečnou pružnost , někdy mu bývá vyčítána i vyšší spotřeba. Dvoulitr moc často nepotkáte, navíc ze svého objemu nepodává nijak závratný výkon 85 kW. Dobrou volbou je ale přeplňovaný motor 1.8 T 20V o výkonu 110 kW nebo 132 kW ve verzi RS. Od roku 1999 nový základní motor 1.4/44 kW bude vyhovovat jen skutečně klidným řidičům. Nejslabší z dieselů je atmosférický 1.9 SDI o výkonu 50 kW. Snahou se sice nepřetrhne, ale je spolehlivý a úsporný. Za spořílky platí také všechny turbodiesely 1.9 TDI. Ten o výkonu 66 kW nemá nejvíce sil, méně náročným motoristům ale jistě stačí. Výhodou je také naladění podvozku, který dobře tlumí nerovnosti a solidní práci odvádí i v zatáčkách. Po jízdní stránce zkrátka může být Škoda Octavia první generace stále zajímavou volbou.


Spolehlivost

Ani po stránce spolehlivosti si mladoboleslavský automobil nestojí špatně. U motoru 1.6/55 kW si však dejte pozor na častější praskání vlnovce výfuku (pružný člen pod motorem) a rychlou korozi výfukového potrubí. U všech osmnáctistovek existuje vyšší riziko poruch zapalovacích cívek, oprava však není drahá. Turbodiesel zase může trápit vadná váha vzduchu, i v tomto případě je odstranění problému prakticky rutinou. Vyskytují se vůle na přední nápravě, některé vozy mají zvlněné brzdové kotouče. Obehranou písničkou jsou zatuhlé stěrače, proto je před koupí automobilu nezapomeňte vyzkoušet.


Bezpečnost

Bariérový test Euro NCAP absolvovala Škoda Octavia v roce 2001. Na jejím vysvědčení stojí: ochrana posádky při nárazu – čtyři hvězdičky z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem – dvě hvězdy z maximálních čtyř.

 

 

Nabídka ojetých vozů Škoda Octavia>>

 

 

Nabídka ojetých vozů Škoda Octavia >>